Forrygende weekend for Faaborg Sejlklubs optimist sejlere

Johan Beckett, Faaborg Sejlklub, er udtaget til verdensmesterskaberne i Optimistjolle med en placering som nummer 4 på den Danske Rangliste efter Pinsens store jollestævne i Kerteminde. Det er første gang i 10 år Faaborg Sejlklub er repræsenteret ved det prestigefyldte VM stævne.

Pinsen var en fantastisk sejr for det store arbejdet der de senere år er blevet lagt af frivillige i Faaborg Sejlklub. Klubben havde en række sejlere afsted som deltagere i Danmarks største Jollestævne, Sailextreme i Kerteminde.

Sail Extreme er det sidste store ranglistestævne til årets udtagelser.

Og det endte med udtagelser til både Verdensmesterskabet i Optimistjolle, og Nordisk mesterskab i både Zoom8 jollen og i Optimistjollen.

At Faaborg Sejlklub med Johans udtagelse til VM igen er med helt i toppen af den Danske optimist elite, kan vi være meget stolte af, udtaler Formand for Faaborg Sejlklub, Jakob Frost. Faaborg Sejlklub har med sin meget aktive ungdomsafdeling udviklet sig til at være en af de, set i forhold til vores bys størrelse, allermest aktive og vindende sejlklubber i Danmark, det er vi utroligt stolte af.

Ud over Johan Beketts udtagelse til VM blev Oliver Bløcher og Albert Bekett udtaget til Nordisk Mesterskab i Optimist og det lykkedes Marie Louise Harboe at kvalificere sig til Nordisk Mesterskab i Zoom8 jolle.

Ved Sailextreme deltog endvidere med flotte resultater, i Optimisternes næstbedste række, B-rækken, Christian Schwartz, Magnus Bang Pedersen, og Katrine Schwartz og i C rækken Frederik Bløcher. Samt Asger Beckett i Europajolle.

De Nordiske Mesterskaber afholdes i Norge i Juli måned, og Verdensmesterskabet i Optimist sejles i Oktober i Argentina.

På Lørdag den 14/6 fejre Faaborg Sejlklub i øvrigt sin 100år Jubilæums sæson med masser af aktivitet på havnen ved sejlklubben i Faaborg. Hele eftermiddagen er klubben åben for gæster som har mulighed for at prøve de mange tilbud om aktiviteter på vandet.

Resultater kan ses på http://www.sailextreme.dk/#