KrabbeKlubben - Nu med Delfiner!

Faaborg Sejlklub tilbyder børn mellem 5 og 8 år at være med i KrabbeKlubben.

Krabbeklubben er, ud over det navnet angiver, et sted til at fange krabber, et sted, hvor vi gerne skulle gøre børnene trygge ved vandet samtidigt med, at vi lærer lidt om livet i vandet, både planter og dyr, at sikre et godt havmiljø, at sejle en kajak, stole på redningsvesten osv. Og ikke mindst håber vi, at nogle får blod på tanden efter mere vand og vind, og har lyst til at tage springet til at sejle optimistjolle, som vi også introducerer børnene for i Krabbeklubben.

Krabbeklubben har haft stor interesse og for at imødese flere børn i klubben, opretter vi i år (2023) to hold.

Holdene bliver alders-inddelt og krabbeklubbens yngste, bliver Krabber, mens de ældste bliver forfremmet til Delfiner.

Krabberne mødes torsdag 16:45 – 17:30

Delfinerne mødes torsdag 17:45 – 18:30

Krabberne vil have fokus på vandtilvænning, samt livet i vandet og vandmiljøet gennem leg. Der skal plaskes, fiskes, svømmes og roes i kajakker.

Delfinerne er ældre og mere erfarne og derfor klar til flere og større udfordringer. Her vil vi introducere dem for optimistjollen og have mere målrettet undervisning, med mulighed for at bevæge sig lidt mere rundt i havnen ”på tur” med kajakker, optimistjolle og SUP-boards f.eks. Der vil selvfølgelig stadigvæk være plads til fiskeri og leg, men målet er at udfordre børnene og vække deres interesse for sejlads og komme rundt på vandet.

Krabbeklubben har ikke åbent for tilmelding før vi har overblik over børn, der stopper og de der er på venteliste.

Kontakt Stine Pedersen eller Dina Snedker for yderligere info.

Infobrev for krabber kan læses her