Faaborg Sejlklub deltager i Dansk sejlunions sejlsportsliga

Sejlsportsliga konceptet:

Sejlsportsligaen er danmarksmesterskabet for sejlklubber. 36 klubhold fordelt på 1. og 2. division dyster ved i alt otte ligastævner i sæsonen løb.

Sejlsportsligaen samler sejlsporten i Danmark på tværs af sejlere, klubber og bådklasser. I 2019 udvidede man ligaen med to Youngsters hold samt to WOW hold i 2. division.

Der afvikles op til 36 sejladser ved hvert ligastævne, sejladserne foregår som speed fleetraces af 12-15 minutters varighed. Der er seks både på banen ad gangen, besætningerne skifter på vandet mellem hver sejlads. Alle protester afgøres på vandet – første båd over målstregen er sejladsens vinder. Klubholdene under ligasejladserne består af op til 8 sejlere – udpeget af hver klub blandt deres medlemmer.

Besætningerne skifter på vandet mellem hver sejlads. Alle protester afgøres på vandet – første båd over målstregen er sejladsens vinder.

Læs mere om sejlsportsligaen her->