Optagning og sø-sætning

Tilmelding til:

fravælgnings formular til:

Generelt

Hus- Bro- og Pladsudvalget tilrettelægger hvert år både søsætning (sidste halvdel af april ) og optagning (sidste halvdel af oktober).

Der er skriftlig tilmelding til optagningen med sidste frist 1. Oktober, (tilmelding øverst på denne side)

Til søsætningen er der skriftlig framelding, gerne via frameldings-formularen (øverst på denne side), idet alle både på klubbens plads skal være fjernet inden primo maj, således at jolleafdelingen kan lægge deres joller ud på pladsen.

I forbindelse med landsætning kan man vælge kun at få båden taget op, med henblik på at få den transporteret væk til en anden vinterplads. Ved begge aktiviteter skal hver bådejer stille med en eller flere gaster.

Stativerne skal være af metal, sunde og hele. Nogle dage før optagningen fremsættes stativerne af de enkelte bådejere, ifølge en plan som opsættes i sejlklubben.

Når søsætningen er overstået, skal bådejeren, gasterne og vi andre hjælpe hinanden med stuvning af stativer bag klubhuset. Desuden påhviler det den enkelte bådejer at aflevere sin vinterplads ryddelig og uden forurening.

Aktuelle datoer for land- og søsætning i Faaborg Sejlklub

Søsætning: 15. april 2017

Optagning: 14. oktober 2017