Julehilsen fra bestyrelsen

Så blev det pludselig december, og julen nærmer sig. Trods sne og kulde er der stadig gang i sejlklubben, se billedet fra ungdomstræningen med en sneklædt optimistjolle på hjemmesiden. Bestyrelsen er også i gang og har for første gang afholdt ”Strategimøde”, hvor vi gik derfra med 5 fokuspunkter:

- Flere aktiviteter

- Flere medlemmer

- Styr på økonomien

- Arbejde med anerkendelse og synlighed

- Huske bæredygtighed og sikkerhed

Det er ikke kun noget, som vi i bestyrelsen har planer om at arbejde med, men også noget vi ønsker, at medlemmerne har fokus på i vores fremtidige arbejde for Faaborg sejlklub. Desuden besluttede vi, at hvert udvalg vil arrangere noget for andre, f.eks. har Kapsejladsudvalget planer om en fælles sejltur for alle d. 8.-9. juni, Ungdomsudvalget arrangerer Nytårstaffel lørdag d. 30. december, der er foredrag med Nicolai Sehested mandag d. 5. februar osv.: Følg med i klubbens mangfoldige arrangementer på hjemmesiden. Desuden kan vi glæde os til klubbens Standerhejsning i april, der åbner den nye sæson.

Her får Faaborg Sejlklubs sejlerskole ny tovholder: Det er Signe Dideriksen, som har været instruktør de seneste 3 år, der tager over og bliver ny formand for sejlerskolen. Signe har sejlet siden hun var barn og efter en pause fra sejlads, startede hun som elev i sejlerskolen for ca. 10 år siden for at få frisket sejlegenskaberne op igen. Et par år i sejleskolen blev afsluttet med duelighedsbevis, og i gennem årene har Signe også sejlet kapsejlads både tirsdag og onsdag. Signe fortæller, at hendes motivation for den tid og energi, som hun ligger i sejlerskolen, kommer fordi, hun elsker at dele sin passion for at komme på vandet med andre - der er en stor glæde ved at lærer fra sig og få flere sejlere på vandet, som kan komme ud og opleve, hvor dejligt det er, fortæller hun. Det er skønt, når medlemmer tilbyder deres arbejdskraft til glæde for andre. Det har vi endnu et godt eksempel på, da Jakob og Mulle har tilbudt at tage over på driften af klubhuset, hvilket vi har takket ja til. Det kommer uden tvivl til glæde for mange, at de tager ansvar for, at vi har et velfungerende klubhus. Klap Signe, Mulle og Jakob og alle de andre seje frivillige i klubben på skulderen, når du støder ind i dem; de gør en kæmpe forskel!

På bestyrelsens vegne ønskes alle medlemmer og andet godtfolk en God Jul og et Godt Nytår,

Erik Medelby Andersen