Klaubautermændene

I slutningen af det forrige århundrede blev roderiet omkring huset og pladsen for meget for Tage Larsen og Erling Nielsen. De aftalte, at mødes engang imellem for at rydde op. I sommeren 2000 mødte de en ældre (80 år) gæstesejler fra Fredericia. Han fortalte om en god idé, som man praktiserede i sejlklubben der. Man havde dannet et team i klubben, som mødtes fast en gang om måneden. I løbet af 2 timer gik man klubben igennem, satte ting på plads, fjernede henkastet affald såsom papir, klude, bræddestumper, gamle jernrør og hvad der ellers efterlades. Den 16. august 2000 kl. 10.00 blev en mere organiseret indsats i FSK aftalt ved et møde i klubhuset. Gruppen blev kaldt Klabautermændene og tæller i dag ca. 15 mænd og 3 kvinder. "Klabautermanden" var en skibsnisse. der giver mandskabet - specielt kaptajnen - om bord på et skib gode råd, samt holder andre underjordiske skabninger borte fra båden. Hvis man behandlede skibsnissen godt, hjalp han skibet og dets besætning. Han kunne for eksempel varsle for storm. Vigtigt var det, at man altid rettede sig efter hans råd, ellers ville det gå en skidt. Vi mødes den første tirsdag i hver måned (dog ikke januar, juli og august) kl. 9.30. Vi rydder op på pladsen, klipper hæk, pudser vinduer, rydder op i bureau, køkken o. lign. Af de store opgaver kan nævnes lakering af flagmasten, reparation af skure o. andet.

Du er også velkommen!!! Vi er både mænd og kvinder!!