Leje af klubbens kølbåde

Betingelser for leje

• Leje af en klub båd er et tilbud til alle klubbens medlemmer og det er ikke muligt at leje en af bådene uden medlemskab af Faaborg Sejlklub

• Der er ikke tale om bådudlejning i kommerciel forstand, idet du som medlem af klubben er medejer af båden og desuden dækker lejen kun materialerne til bådens vedligehold og fornyelse, ikke den service der normalt ydes i forbindelse med bådudlejning. Derfor kan man heller ikke forvente reduktion i lejen, eller lynhurtig udbedring af fejl og mangler, hvis der opstår problemer undervejs. Opstår der problemer under leje løser vi dem sammen i det omfang det er muligt, klubben betaler evt. reservedele.

• Have duelighedsbevis eller tilsvarende erfaring

Bådene

• B1: Odin - L23 DEN 200

• B2: Freja - L23 DEN 153

• B3: CB66 Racer DEN 44

Booking

• Klubbens både skal bookes online, det fremgår af kalenderen på booking siden om bådene er ledige

(For at booke en klub båd skal man logge ind på klubbens medlemsportal. Brug linket (book en klub båd) i toppen af denne side, det åbner medlemsportalen hvor man skal logge ind. Første gang du skal logge ind trykker du på glemt password og indtaster den mail som vi har registreret på dig i medlems kartoteket, systemet sender sig herefter password på din mail.)

• Bådsmænd, klub aktiviteter og besætninger under 25 år har første ret på bådene.

• Stævne tilmeldinger skal senest indgives 1 måned før stævne start, hvis første retten til båden skal opretholdes. I tilfælde af der er flere besætninger som ønsker at gøre brug af deres brugsret trækkes der lod.

Priser på bådleje

Brug af bådene og skippers ansvar

• På hver tur skal der være én skipper = den person som har booket båden

• Skipper har ansvar for turen

• Båden fortøjes forsvarligt og efterlades i henhold til instruktioner i bådens manual

Bådsmænd og sejlerskole formand

• L23 Odin: Jens Andersen Telefon: 61 77 22 93 / Mail: jensandersen53@gmail.com

• L23 Freja: Ole Hinz   Telefon: 23 35 45 79 / Mail: olehinz@yahoo.dk

• CB 66 Racer: Telefon: / Mail:

• Sejlerskolen: Sune Hinz Telefon: 51 21 85 81 / Mail: sejlerskole@faaborg-sejlklub.dk

Vedligeholdelse og reparationer

• Vedligeholdelse af bådene styres af bådsmanden, se bådpasserordningen

• Ved eventuelle skader skal brugeren straks kontakte bådsmanden og aftale nærmere i forhold til udbedring af skaden samt information til andre brugere

• Almindelig vedligeholdelse sker løbende. Bådenes brugere opfordres til at aftale via Facebook, hvem der tager sig af opgaven

• Omkostninger ved udbedring af skader, vedligeholdelse og reparationer afholdes af Faaborg Sejlklub. Dette sker efter aftale med bådsmanden og/eller sejlerskolens formand.