Pladsreglement

Jollereglement ændret til Pladsreglement og er gældende fra 2024.

Generelt:

Alle joller & trailede kølbåde (optimister, storjoller, slæbejoller, kajakker, CB 66’ere, Folkebåde m.v.) på klubbens plads/områder skal registreres ved påsat årsmærke.

Det kræver aktivt medlemskab af FSK for opbevaring af en jolle eller trailede kølbåde på pladsen/området. FSKs egne klubjoller er undtaget af denne regel.

Der skelnes mellem område 1 foran sejlklubben (ved slæbestedet) og område 2 mellem sejlklubbens masteskure og vejen Lillestrand.

Fremgangsmåde:

Hus-bro-plads har ansvaret for årsmærke til kølbåde på bådtrailer og udleverer årsmærke til formanden for ungdomsafdelingen, der videregiver årsmærker til jolle-ejere. Jolle-ejer anbringer årsmærket på agterenden af jollen. Alle joller på pladsen skal være forsynet med årsmærke (undtaget FSK ejede optimistjoller).  Område 1 er forbeholdt aktive joller, der deltager i ugentlig sejladstræning.

Registrering og betaling:

Ved udlevering af årsmærke registreres ejers medlemsnr., navn, adresse, tlf. nr. samt jolle- eller bådtype. Formanden for ungdomsafdelingen afleverer oplysningerne til kasserer, som sørger for at jolleejer opkræves pladsleje. Tilsvarende udarbejder Hus-bro og plads oplysninger for trailede kølbåde på land til kasserer, som sørger for opkrævning af pladsleje. Gældende priser for pladsleje kan ses af ”Prisliste” på hjemmesiden.

Undtagelse: Joller der deltager aktivt i den ugentlige sejladstræning

Jollen eller kølbåden kan stå på pladsen fra 1.maj til 1.oktober og skal fjernes over vinteren, medmindre man er aktiv vinterjollesejler. Dog kan sejlklubben i løbet af sæsonen bede om at pladsen ryddes til brug ved evt. stævner.

For kølbåde på trailer:

Kølbåden på trailer tildeles en fast nummereret plads på område 2 i sejlsæsonen, hvor traileren kan stå, når båden er i vandet og når båden er på traileren. Sejlklubben har nummererede pladser.

De nummererede pladser lejes ud pr. sommersæson. Man har fortrinsret til pladsen året efter, hvis man ønsker det.

Vinterplads på land for kølbåde

Sejlklubbens plads er fortrinsvis for bådene fra sejlklubbens bro. Se ”Prisliste” på hjemmesiden for hvor meget det koster at have sin båd stående vinteren over.

Plads til mast i masteskuret

Pladsen er fortrinsvis for bådene fra klubbens bro. Hus-bro-plads registrerer master og sender liste til kasserer. Se ”Prisliste” på hjemmesiden for hvor meget det koster at have sin mast i masteskuret vinteren over.

Besluttet på bestyrelsesmødet februar 2024