Årets FSK'er

Denne hæder blev indstiftet i 1980 med det formål for øje at hædre et medlem eller et udvalg, der i årets løb har ydet en ekstraordinær indsats for FSK.

Gitte Tofte & Tina Lindekilde

Årets FSK’er er i år 2 medlemmer, som har lavet et stort stykke arbejde, som ikke er så synligt men slår igennem på det aktivitetsniveau som klubben har. Fondsansøgning er utroligt vigtigt & de 2 har tilsammen skrabet mere end 100.000kr til klubben gennem det sidste år - og derfor er Gitte Tofte og Tina Lindekilde årets FSK’er.

Mogens Madsen.

For sit engagement og det store frivillige arbejde med bla den Spanske Trappe og Brændstofskur. Han går forrest i rigtig mange projekter - og ofte gør han det selv, hvis der ikke er nogen andre der melder sig.

Preben Johansson

Preben er en ildsjæl og næsten altid at finde i sejlklubben. Han gør et kæmpe stykke arbejde med vedligehold af klubbens lokaler & udenomsarealer.

ikke uddelt.

Jørgen Rasmussen

Jørgen er et fantastisk menneske som med piben i mundvigen bruger mange timer i sejlklubben som ansvarlig for husets drift & deltager aktivt i afholdelse af stævner & klubbens arrangementer. Jørgen løser store som små projekter til UG kryds og slange.

Marianne & Stig Bløcher

For deres arbejde & engagement i Ungdomsafdelingen.

Axel Terkelsen

Årets FSK´er er en rigtig klubmand og trofast hjælper der altid giver en hånd med. Axel har lagt et mangeårigt solidt arbejde i ungdomsafdelingen og sejlerskolen, men han holder sig heller ikke tilbage i køkkenet og-eller topmærkebåden til et af klubbens stævner. Når Axel en sjælden gang "holder fri" deltager han gerne selv som gast på en af klubbens kapsejlende både.

Camilla Christina Eden

Årets FSK´er er en dygtig sejler som har gjordt sig bemærket ved kvalifikation og deltagelse i WYS - ungdomsverdensmesterskaberne sammen med en gast fra nabo klubben i Svendborg. De to sejlere var igennem en hæs blæsende udtagelse, hvor de viste styrke og mentalt overskud.

Frands Lund og Maja Castor Andersen

Årets FSK´er er et forældre par der gennem en mangeårig periode har udført et solidt arbejde for ungdomsafdelingen.

Jakob Frost, Jonas Pedersen og Jakob Groth

Årets FSK´er 2011 er 3 sejlerkammerater der har udlevet deres drenge drøm om hurtige både og rekorder, de har vist vilje og dygtighed med deres Carbon 3 projekt og satte samtidigt Faaborg på landkortet da de satte ny rekord Sjælland rundt i tiden 14 timer 50 minutter og 44 sekunder.

ikke uddelt

Kaj Thomsen og Lars Nielsen

Årets FSK´er 2009 er to garvede sejlere som vandt DM guld i Spækhugger.

Solveig og Jørgen Rasmussen samt Charlotte Wedel Andersen

Årets FSK´er 2008 er tre flittige sejlere som har gjordt et kæmpe stykke arbejde i aktivitetsudvlget.

Jakob Sørensen og Søren Thomsen

Årets FSK´er 2007 er to sejlerkamerater som på flotteste vis har deltaget i mange stævner, samt vundet DM guld i Snipe.

Hans Ove Holmstrup

Årets FSK’er 2006 er en flittig, venlig, rolig og lærerig sejler her fra klubben, som gennem en stor indsats på land og på vandet sammen med ikke kyndige sejlere velvilligt har påtaget sig rollen som koordinator af vor sejlerskole.

Karna & Preben Johansson

Årets FSK’er 2005 er to dygtige sejlere her fra klubben, som gennem dygtigt sømandskab og mange timer på vandet, lige pludselig stod over for en situation, som de færreste ønsker at komme til at stå i, rigtigt dårligt vejr samt sejlere, som måske ikke havde samme erfaring i, hvad en stor sort sky kan medføre, en hurtig indsats som medførte, at 4 mennesker i dag er i live.

Kasper Andresen

Anders Kongstad

Årets FSK’er 2003 er en sejler, som på bedste vis har været repræsentant for Faaborg Sejlklub ved mange lejligheder i den forgange sæson.
Han er i besiddelse af et smilende væsen, et stort talent og er vellidt blandt øvrige sejlere her og i naboklubberne.
Han har deltaget i DM for optimister i Guldpuljen og blev her en flot nr. 7, har deltaget i Nordisk Mesterskab for optimister for hold og blev her placeret på første pladsen med en flot guldmedalje.

Bent Munk Johansen, Kjeld Hansen, Helge Snedker, Peer Nielsen

Årets FSK’er er i år fire meget dygtige medlemmer, som gennem ihærdig indsats over flere uger i foråret har skrabet, pudset, lakeret, lavet flot blikkenslager arbejde.

Tine Westergaard, Rasmus Bundgaard Lassen, Michael Rohde

Årets FSK’er er i år 3 unge dygtige sejlere som gennem sidste år har været rigtige gode repræsentanter for Faaborg Sejlklub, de har gennem flittig træning opnået mange flotte resultater. De bliver valgt til årets FSK’er for deres samlet indsats i forbindelse med afvikling af holdsejlads for optimistjoller. De har vundet udtagelses sejladserne og blev dermed det bedste hold på Fyn, under DM som blev afviklet her i Faaborg Sejlklub blev de nr. 3 og dermed vinder af Bronze medaljen.

Lars "Spækhugger" Nielsen

Årets FSK’er er en person som gennem mange år har været utrolig flittig til at sejle kapsejlads, en person som hver år deltager i mange stævner også uden for Fjorden. Han viser standeren ved Fyn Rundt, ved Klasse Mesterskab og han er villig til mange onsdage at overlade roret til nye meget unge sejlere, så de unge kan lære hvordan det er at sejle kølbåd.

Jonas Pedersen

Årets Fsk’er udnævnes, hvis det er muligt, blandt dygtige sejlere som gennem den forgangne sæson har udført særlige gode sejler resultater. Personen, vi har valgt i år, har over de sidste to sæsoner meget flot repræsenteret Faaborg Sejlklub gennem sin indsats ved at vinde DM, EM og VM i samme sæson. En præstation som er forbeholdt de færreste. Jeg har tidligere sagt, at du er din vægt værd i guld, og dette må jo passe.

Max Rohde

Jakob Sørensen, Kasper Nielsen