Back to All Events

Fælles tursejlads

• Faaborg Sejlklub 6 Lillestrand Faaborg, , 5600 Denmark (map)

Fælles tursejlads

med sjov sejlads og fællesspisning!

Weekenden d. 8.-9. juni 2024 er alle medlemmer i Faaborg Sejlklub inviteret med deres familier til sejlads og samvær på tværs af alle afdelinger. Sæt allerede nu kryds i kalenderen, så du ikke går glip af dette arrangement.

Lørdag klokken 10 mødes man til ”Skippermøde” på terrassen ved klubhuset medbringende sejlbådens yachtflag. Her vil der være en kort gennemgang af dagens sejlads, som er følgende:

1. Ingen må klargøre båden til sejlads før skippermødet er slut - man må altså ikke fjerne bompresenning, fendere, starte motor eller andet.

2. Når skippermødet slutter med et hornsignal, må skipperne vende tilbage til deres båd, sætte yachtflaget på båden, og så må der rigges til og sejles ud.

3. Motoren skal være slukket senest når båden sejler over startlinjen ud for Munkholm.

4. Fra startlinjen sejles kun for sejl og man må ikke bruge flyvesejl (spiler eller genakker).

5. Der sejles ”Stjernesejlads”, hvor både under 30 fod har kortest bane, både fra 30-35 fod sejler den mellemste distance, og både over 35 fod har den længste bane. Målgang er når man sejler ud af Grydeløbet og sender en sms med bådens navn til 23608523. Første båd vinder 7 øl, nummer 2 vinder 6 øl, nummer 3 vinder 5 øl osv. indtil den sidste præmie er én øl til nummer 7.

6. Se de 3 baner på bane-skitsen og læs den nøjagtige forklaring nederst.

7. Efter målgang i Grydeløbet er der fri sejlads rundt om Bjørnø Holme, syd om Bjørnø og så mødes vi alle i Dyreborg Havn.

8. Klokken 16 er der hornsignal og alle mødes til fælles gåtur - ruten er lagt.

9. Klokken 18 er der fællesspisning i Bådebyggeriet i Dyreborg - det koster 150 kr. pr. person. Medbring selv drikkelse og service og gerne en grill - vi skal selv grille, men tilbehøret er lavet.

10. Med lidt held får vi en hyggelig aften!

11. Søndag sejles hjem i eget tempo.

Tilmelding via dette link: Tilmelding og betaling til MobilPay 32592 senest d. 1. juni: Husk at skrive bådens navn og antal deltagere.

Vi glæder os til at se jer, sejlerhilsen fra ”Kapsejladsudvalget

Sejladsbeskrivelse:

Efter startlinjen holdes alle mærker i banen om bagbord - dvs. at bøjerne skal være på bagbord side af båden, når man sejler rundt om mærket.  Se banekort her.

1. Fra startlinjen holdes Højen (den røde bøje i midten af fjorden) om bagbord, og herfra sejles bagbord om det udlagte mærke ved Havnebadet , der er en orange kugle. (ikke for både under 30 fod).

2. Rundt om Højen, der holdes om bagbord og videre til det orange kapsejladsmærke ved Røde Kro, der rundes om bagbord.

3. Tilbage og bagbord om Højen, videre den første røde mærke ved Grydeløbet, der rundes om bagbord. (kun for både over 35 fod)

4. Tilbage og bagbord om Højen, herfra sejles til det orange udlagte kapsejladsmærke i Gabet ved Dyreborg, der holdes om bagbord.

5. Rundt om Højen igen, videre til det udlagte kapsejladsmærke i Bjernekrogen.

6. Herfra sejles gennem Grydeløbet med målgang når båden sejler ud af løbet, og der sendes en sms med bådens navn til 23608523.

Later Event: June 15
Venskabsstævne UNGDOM