Onsdagskapsejlads

Faaborg Sejlklub arrangerer hver onsdag i sejler sæsonen, en hyggelig og venskabelig kapsejlads, hvor du får mulighed for - i trygge rammer - at sejle din båd under forskellige vejrforhold. Det giver godt sømandskab. Efter hver match møder du de øvrige deltagere i klubhuset, hvor dagens sejlads bliver drøftet og resultater, information m.m. bliver meddelt.

Pigekapsejlads

Hver tirsdag holder kvinderne i sejlklubben pause fra deres mænd og familier og får vind i håret på Faaborg Fjord, når de dyster i kapsejlads.
Aftenen starter med hård konkurrence på vandet, men slutter med hyggelig fællesspisning i klubhuset og en god snak om aftenens strabadser, der er med til at give alle god erfaring.

Krabbeklub

Krabbeklubben er, ud over det navnet angiver, et sted til at fange krabber, et sted, hvor vi gerne skulle gøre børnene trygge ved vandet samtidigt med, at vi lærer lidt om livet i vandet, både planter og dyr, at sikre et godt havmiljø, at sejle en kajak, stole på redningsvesten osv.