Hilsen fra en lidt træt men super glad formand

Først og fremmest vil jeg takke alle de glade og flittige hjælpere der gjorde det muligt endnu en gang at afholde et DM med glade sejlere, gode baner, fantastisk mad og godt gang i baren.
Det var dejligt at mærke den gode stemning mellem hjælperne. Selv om stævnet lå lidt senere end vi er vant til, lykkes det os at skaffe de folk vi skulle bruge. Det var dejligt at se både nye og vel- kendte ansigter.

L23 og Express sejlerne har meldt meget positivt tilbage. Det gør mig virkelig stolt at stå i spidsen for VORES klub efter sådanne en uge.

TUCO CUP afholdes d.30 august. Jeg vil opfordre så mange medlemmer som muligt til at deltage. så vi kan få en hyggelig dag på vandet og ikke mindst en hyggelig aften i klubben. Der er både løb for kapsejlere og løb for tursejlere uden målerbrev. Så som jeg ser det, er der ingen undskyldning for at vi samler rigtig mange til endnu en hyggelig dag i klubben.

Tilmeldning er på www.faaborg-sejlklub.dk

Håber vi ses.

I den kommende weekend er der Faaborg outdoor event, hvor Faaborg Sejlklub også deltager. Vores SUP afdeling er med til at arrangere SUP DM flatwater.
Ungdomsafdelingen er på Klinten med Krabbeklub og jollesejlads. SUP afdelingen er også på Klinten med mulighed for prøvetur.

Hvis der er nogle børn eller forældre i ungdomsafdelingen der har lyst til at hjælpe et på timer i løbet af weekenden, ville der være dejligt. I kan eventuet henvende jer til mig på 20166609 for nærmere aftale.

Vores ønskede samarbejde med kommunens skoler begynder så småt at komme igang. Vi får besøg af en 3 klasse i september. Hvor de unge ud over at prøve at sejle, også skal have undervisning i naturfag med udgangspunkt i sejlsporten. Jeg håber virkelig vi over de kommende år for udbygget sådanne samarbejder.

De af Klubbens medlemmer der har lyst og tid opfordres til at tage en tur til Århus sejlklub i forbindelse med det 4. og sidste ligastævne d. 5.- 7. september. Som bekendt deltager FSK og kæmper om at bevare en plads blandt de 13 bedste klubber i Danmark.
Sjovest vil det være hvis vi FSKer kan mødes i Århus om søndagen d. 7/8 hvor det endelige resultat gøres op. – Forhåbentlig for at fejre at pladsen i ligaen er sikret for 2015.

Husk at sætte kryds i kalenderen d.25 Oktober, hvor der er standernedtagning og afriggerfest. Håber vi ses :-)

Sejler Hilsen Jakob Frost