Så starter sidste sidste del af sæsonen

I min sidste hilsen, bad jeg om at I krydsede fingre for at vi skulle have et lige så flot sejl vejr i år som sidste år. Vi må sige at det lykkes til fulde. Hvilken fantastisk sommer vi har haft. Jeg tror den bliver svær at slå, men lad os da prøve at krydse fingre igen næste år og se hvordan det går.

Det er med glæde jeg kan fortælle at vi er rundet 450 medlemmer. Det er nok det højste medlems antal i klubbens historie. Fremgangen er fordelt over flere områder, Ungdoms afdelingen er vokset meget de seneste år. Men også opstarten af vores SUP afdeling samt det store arbejde der bliver gjort i sejlerskolen er med til at tiltrække medlemmer til vores klub.

Men bare rolig. Dette vil ikke få bestyrelsen til at hvile på lauerbærene. Der bliver arbejdet på mange fronter med at skabe en så attraktiv klub som muligt.

Vi har fået byggetilladelse og tilbud hjem på nyt jolle skur. Der bliver nu arbejdet på at finde en fornuftig løsning på økonomien omkring dette byggeri.

Vores deltagelse i Sportsbåds ligaen er indtil videre gået over al forventning. Med Max Rohde i spidsen, er det lykkes vores unge sejlere at bide sig fast blandt toppen af de 18 deltagende klubber, med en foreløbig 5 plads efter 2 af de 4 stævner. Det bliver spændende at følge de unge i de sidste stævner.

Klubbens målsætning med deltagelsen i ligaen, er at sikre klubben deltagelse også næste år. Det er de 13 første klubber der bliver direkte udtaget til næste års liga, så der ser indtil videre lovende ud.

Vores deltagelse i ligaen, har givet bestyrelsen blod på tanden, i forhold til at investere i sportsbåde til vores klub. Det er noget af en mundfuld for en klub af vores størelse at løfte økonomien omkring sådan to både. Men det er bestyrelsens overbevisning at det vil blive et stort aktiv for klubben og det være med til at fremtidssikre den positive udvikling vores klub er inde i. Der bliver arbejdet med at finde en model der vil passe til vores klub og til vores økonomi.

Ungdoms afdelingen har med betydelig støtte fra Nordea investere i en 29 ́er jolle. Der skal lyde en stor tak til Nordea. Jollen har allerede deltaget i NM, hvor vores unge sejlere blev rige på erfaringer med at tumle en så krævende jolle. Det bliver spændende at følge vores 29 ́er sejlere de kommende år.

Vores optimist sejlere har klaret sig flot i år. Med kval. til både NM og VM, det er ved at være nogle år siden vi sidst havde en sejler med til VM. Så det bliver spændende at følge hvordan det kommer til at gå.

I lørdags havde ungdomsafdelingen deres årlige tur til Bjørnø. Med 98 tilmeldte håbede vi på godt vejr, men det det blæste for meget. Så programmet blev kortet ned til en hyggelig eftermiddag og aften med fællesspisning i klubben. Dejligt at så mange mødte op trods ændringer i programmet.

SUP afdelingen er kommet godt igang, med ca 10-15 aktive sejlere. Der bliver trænet fast hver onsdag kl. 17.00. Så hvis det skulle have din interesse så kik forbi.

Fra onsdag d.13.8 til lørdag d.16.8 er vi vært ved DM for L23er og Express. Der kommer ca. 40 både så der skal nok komme godt med liv på havnen. DMet ligge noget senere end vi plejer at holde sådanne stævner. Hvilket har presset os lidt på hjælper siden. Det ser ud til at lykkes takket være jeres hjælp. Tak for det. Men der kan altid bruges lidt flere hænder, så hvis der er nogle der kan afse lidt tid i de dage til at hjælpe klubben, så må i gerne ringe til mig på 20166609.

Vi ses på havnen.

Sejler hilsner Jakob Frost! Formand Faaborg Sejlklub