Så er sommeren på vej i vores klub

Så er sæsonen kommet igang. Lad os krydse fingre for at vi får et lige så flot sejlervejr som sidste år.

Pigesejlads er startet op med 5 tilmeldte både, hvilket er en mere end sidste år.

Sejlerskolen er startet op med 16 elever, hvilket også må betegnes som flot. Sejlerskolebådene har fået udskiftet alt tovværk i foråret, det var meget tiltrængt. Der skal lyde en tak til alle dem der får vores sejlerskole til at fungere.

Onsdags sejladsen har desværre oplevet lidt tilbagegang i antallet af deltagende både, der er dog kommet lidt flere til efter opstart, så lad os se om vi ikke kan nå samme deltagerantal som de sidste år. Nina som har gjordt en stor indsats på Munkholm de sidste år, har ikke mulighed for at hjælpe os fast efter sommerferien. Jeg vil gerne takke Nina for hendes indsats på Munkholm. Er der nogle af vores medlemmer der kunne have lyst til at hjælpe på dommerstaget om onsdagen, må man gerne henvende sig til kapsejlads udvalget.

Ungdoms afdelingen er også kommet godt igang. Der er startet 10 nye C optimister og der er nu to krabbehold med 30 børn i alt. Der er 4 af krabberne fra sidste år, der er startet med at sejle optimist i år. Det viser at satsningen på de helt små begynder at bære frugt. Med A-B optimist og storjollesejlads, har vi ca. 60 aktive børn og unge i vores klub. Det kan vi godt være stolte af, der er mange klubber der har meget svært ved at rekruttere unge medlemmer.  Jeg fik så sent som i sidste uge en mail fra en sejlklub i Sønderjylland der havde stoppet deres ungdoms afdeling og derfor ville sælge deres udstyr. Det er trist når det går den vej.

Vi var i sidste weekend vært ved TORM junior grandprix med 238 sejlere. Det har været et stort arbejde at få dette op at stå. Vi havde ca. 100 hjælpere på land og vand, der var tre baner og vi havde ca. 20 dommere og følgebåde igang. Stævnet forløb fantastisk og det var en flok trætte men glade og stolte hjælpere der kunne klappe hinanden på skulderen søndag aften. Klubben har efter stævnet fået meget ros fra DS, sejlerne, ledere og hjælpere ude fra. Jeg vil gerne takke alle dem der var med til at løfte denne opgave, jeg vil også gerne takke for det fine samarbejde der var med Faaborg Havn. Nu hvor vi er ved at have sovet ud, tror jeg at vi er klar igen om et par år :-)

Som en del af at vi fra klubbens side ønsker at komme ud til en bredere del af kommunes borgere, er det med glæde at jeg kan fortælle at vi har startet en SUP (stand up paddling) afdeling og vi har haft tre instruktører på kursus. Interessen for SUP virker stor og de første elever har allerede meldt sig ind i vores klub. Der vil blive startet hold op i løbet af den næste måned, der vil komme mere på hjemmesiden om dette.

Den 14 juni fejre vi vores 100 års jubilæum. Der vil være aktiviter hele dagen lopppemarkede, krabbeklub, jollesejlads, mulighed for at komme ud at sejle og der vil også være SUP sejlads. Om aftnen vil der være spisning, med helstegt pattegris og musik.

Jeg håber at vi bliver rigtig mange til fejringen af vores klub. Både krabbebørn og forældre, optimister, sejlerskole elever og alle de medlemmer vi ikke ser så tit i klubben. Kom nu allesammen, så vi i fællesskab kan få en uforglemmelig fest.

I kan læse mere om dette på vores hjemmeside www.faaborg-sejlklub.dk

Tilmelding til spisning og boderne kan ske via hjemmesiden eller på opslaget i klubben.

Vi ses.

Sejler hilsner Jakob Frost