Nyhedsbrev september 2021

Sidste nyt i sejlklubben

Så er sejlsæsonen 2021 så småt ved at gå på hæld, og sommerens store stævner er vel overstået. De fleste er ved at rigge af og gøre klar til optagning af deres både. Ungdomsafdelingen er ved at planlægge vintertræningen, og sejlerskolen har i skrivende stund praktiske prøver i duelighedssejlads. 60+ har haft flere deltagere end forventet, og medlemstallet i ungdomsafdelingen stiger støt. Jo, vi kan vist godt være tilfredse med det imponerende arbejde, som de enkelte udvalg gennemfører. Pludselig opstod der også en lørdag aften, hvor vi var ca. 25 medlemmer fra forskellige afdelinger i klubben, som var hjælpere til en koncert på slagterigrunden, hvor vi tjente en god skilling til sejlklubben.

Der sker meget spændende i sejlklubben, og vi har hver især tilknytning til de forskellige kroge i vores forening. Aktivitetsudvalget har inviteret os alle sammen til klubbens fælles Afriggerfest, der holdes sammen med Standernedhalingen lørdag d. 30. oktober: Her håber jeg at se så mange medlemmer som muligt, og tilmeldingen er åben på hjemmesiden.

Her kommer lidt indsigt i det arbejde, som Hus- bro- og pladsudvalget har gang i:

Hus- Bro og Plads.

Der er optagning af både lørdag den 9. oktober, og 5-6 dage forinden vil der blive opsat en plan for optagelsen samt en skitse, som viser hvor på pladsen de enkelte både (stativer) skal placeres. Vi sætter stativer frem på torsdag den 7. oktober, og der er mødepligt for alle som er tilmeldt optagning.

Som nogle måske har bemærket, så har Klabauter folket igen været i gang med hakkejernet. De har fået bugt med det værste ukrudt, og de resterende områder renses op, når der er ryddet op og fjernet joller mv.

Efter minutiøs gennemgang af nøgler til klubben mangler der fortsat et navn til A-nøgle nr. 33. Venligst kontroller dit nøglenummer, og meld tilbage til Mogens Madsen (mogens@x-il.dk), hvis du har dette nøglenummer.

Hus- Bro og Plads udvalget har udpeget en række frivillige som hovedansvarlige for klubhus, haller, arealer, bro og masteskur mv. Den komplette liste findes på opslagstavlen ved hovedindgangen. Venligst benyt de oplyste telefonnumre hvis der er spørgsmål eller gode ideer til de enkelte områder.

I løbet af uge 38 foretager Dansk Miljørådgivning 4 miljøboringer bag klubhuset mod Havnegade. Boringerne som skal levere prøver til undersøgelse af vandkvaliteten bliver ca. 3-4 meter dybe, bliver lukket og forseglet senere på året. Ud over adgang for et lille bæltekøretøj i uge 38, så forventes der ikke udfordringer med adgang til efterfølgende prøvetagning og forsegling af borehuller.

Sponsoraftale for bro-plads nr. 23.

Bestyrelsen har indgået en sponsoraftale med TUCO A/S, med det overordnede formål at understøtte udviklingen af Faaborg sejlklubs talent og bredde arbejde i sejlsporten. Aftalen giver virksomheden tilladelse til at ligge mindre erhvervsbåde på Jonas Pedersens bro-plads nr. 23. Disse fartøjer kan klubben tage i anvendelse til stævner mv. efter nærmere aftale. TUCO stiller endvidere en række materielle aktiver til rådighed for klubben i forbindelse med stævner og diverse større arrangementer, mod at der gives tilladelse til at virksomheden opsætter skilte, reklamer og flag mv. i forbindelse med disse stævner og events i klubben. Sponsoratet træder i kraft pr. 1. oktober, og omfatter aktiviteter ved sejladsstævner i Faaborg, Nationalt og Internationalt.

Sejlerhilsen fra formanden, Erik